wat zijn jullie aan het doen?

• Carin64

Hier is het nog geen winterrust. Afgelopen maand 10 bomen geplant, de agapanthussen in de vollegrond kregen hun winterjas aan, alle opgekweekte planten in potjes afgeknipt en in kratten opgestapeld zodat ze bij invallende vorst de kas in kunnen. Verder ben ik al een tijdje bezig met het omspitten van een stuk gazon voor weer een nieuwe border. Normaal doet mijn man dat, maar die heeft vaker last van spit ( what's in a name) en kan dus nu niet spitten. Ik heb geen last van mijn rug bij spitten, gelukkig. Ik vind het wel een rustgevende klus. En als dat klaar is mag het gaan vriezen, kunnen de kluiten mooi doorvriezen.

• de Haan

Vogelhuisjes maken uit 1 stuk van een Thuya.

• anneke Im

Dat is vakwerk de Haan mooi hoor het lijkt meer op voederhuisjes of heb ik dat mis ?

Anneke

• de Haan

Het zijn inderdaad voederhuisjes.

• maria

Knap werk, de Haan! Dat is wel een flinke dikke stam geweest. Geweldig dat je die op deze manier kunt hergebruiken en niet klakkeloos in de open haard verbranden. In die boom hebben waarschijnlijk heel wat vogels geschuild en nu hebben ze er weer profijt van.

Ikzelf ben ook aan het recykelen: een koffer vol kledingstukken van handdrukstoffen uit elkaar tornen. De lappen ga ik dan aan elkaar naaien tot bruikbare maten om er weer iets van te naaien. Leuk winterwerk.

Het begint hier al te waaien.Dat wordt morgen weer takken ruimen!

• loes

inderdaad - kunstwerken zijn het. zouden de vogels ook waarderen wat we allemaal voor ze doen ? eergisteravond zag ik op een natuurprograma een onderzoekje naar de vet/mezenbollen die we ophangen. maakt de vogels niet zoveel uit wat er in zit. wat de mezen weggooien, wordt door duif, roodborstje, merel en alles wat er op de grond rondscharrelt, opgegeten. er werden een stuk of 10 bollen aan een stok opgehangen en steeds verwisseld. steeds werden de bollen die aan de buitenkanten hingen, het meest bezocht. dit met het oog op een snelle ontsnappingsmogelijkheid in de struiken of ander schuiladres. ik ga vanmiddag maar eens wat eetbare kunstwerken voor die vriendjes maken.

hier begint het ook langsaamaan harder te waaien.

• martine

Allemaal sterkte met de storm, hoop maar dat de goede Sint niet van zijn paard waait!

• anja

die zijn mooi gemaakt!

• anja

succes met je rug toch maar een beetje rustiger aan doen.

en succes met kappen.

• Hinke

Die zijn mooi, knap dat zo maken uit één stuk!! Leuke winterklus.

En het waait nog steeds erg hard, gelukkig geen schade deze keer voor zover ik nu gezien heb. Maar vanmiddag om 3 uur was het echt heel erg noodweer hier. Harde wind leuk maar hier wordt ik toch wel wat onrustig van:-(

Hinke