ja, was weer een klus waar je niet op zit te wachten.
voor alle duidelijkheid - de lekkage in de verder werd steeds heftiger en we dachten soms dat er een kameel langs geweest was om te drinken.
zondag alle planten er uit gehaald en al snel vond ik een 15cm lange scheur in de vijverwand. repareren geen probleem, maar de oorzaak moest ook weggenomen worden. en dat was de inmiddels armdikke wortels van de hoge coniferen in de buurtuin. met al dat water van de steeds groter wordende scheur, gingen ze vrolijk hun gang. vandaar dat manlief gistermorgen een elec. apparaat met lang zaagblad gekocht heeft en heeft de hele dag opgefrommeld, voorovergebogen in een smal strookje tussen vijver en schutting gelegen. maar alles is doorgezaagd en opgeruimd. vanmorgen bij de buurman en eigenaar van de bomen, aangebeld en gevraagd of hij wat vloeibaar rubber had liggen. de man was dakbedekker en gebruikt dit spul vaak. ja, hij had nog een koker liggen en kwam achterom om het aan te brengen. hij schrok van wat hij daar aantrof en gaf toe dat hij zich af en toe toch ook wel zorgen maakte over de enorme bomen, maar ook niet direct weet hoe hij het aan moet pakken.
maar goed, we laten het een paar dagen drogen en dan kunnen de salamanders,planten, water enz weer terug. ik kan mijn tuintje weer herstellen en dan hopelijk weer een poosje probleemloos verder tuinieren.
anneke, bij jou beneden wordt heerlijk gebakken door manlief. dat is een beter tijdverdrijf !!
grts en een fijne dag