vijver is weer gevuld met water en nu nog even de uigedunde waterlelie in een nieuwe pot zetten. dan kan rond de vijver weer herstellen en mischien wat veranderen.
martine - lastige vraag over de coniferen van plm 12m hoog. de buurman is een wat zonderling iemand. komt tegenwoordig zelden meer buiten en de tuin is een oerwoud. daar heb ik eigenlijk geen moeite mee want het zijn wel gewoon uit de kluiten gewassen struiken enz. we hebben er geen last van behalve dan de troep van de coniferen die voor de helft over mijn tuin hangen. ik heb de ergste takken weggesnoeid, maar nu kan niemand er meer bij. er zitten wel veel vogels in. en dan natuurlijk de wortels. hij heeft het nu gezien en mischien dat hij ook wel geschrokken is. eigenlijk mogen daar geen bomen staan want het is stuk grond dat we - ná jaren huren voor 25 gulden - we een paar jaar terug mochten kopen. maar er lopen blijkbaar leidingen. dichter bij huis hebben we, wat vroeger overpad was, en daar loopt gasleiding en riool. heeft hij een paar jaar terug 2 acers op geplant, wat nu ook al flinke bomen worden. ik moet eigenlijk eens uitzoeken wie daar bij de gemeente over gaat, want op beide plaatsen rust een zgn erfdienstbaarheid. de ellende is niet te overzien als de boel door de wortels beschadigd wordt, want niemand kan er meer bij sinds er achter ons gebouwd is. ik spreek hem er liever niet zelf op aan, want hij kan heel vreemd reageren. jaar of 3 terug was er iets aan de hand waar wij helemaal geen deel aan hadden en toen werd er met enige regelmaat de frituurpan tussen mijn planten geleegd. tot hij met een vet spoor naar zijn eigen hek, zichzelf verraadde. de wijkagent heeft datgelukkig goed opgelost. ja, gezellig he - leven in suburbia