waar is iedereen?

  • martine53

    Het  is nu wel heel stil; iedereen goed de paasdagen doorgekomen?

    martine53

  • moosje

    Jawel hoor ! Ik ben op 27 maart in de tuin op een ongelukkige manier gevallen en heb mijn linkerpols gebroken.Zit nu alweer 4 weken in het gips en thuis op de bank te hangen;kan er niet mee werken…De kleine klusjes in de tuin zijn nu wel gedaan en ondanks de kou gat alles er toch goed bij.De appels en de peer staan volop te bloeien vergeetmenietjes maken het af. Nog 1 week dan hoop ik dat het gips eraf mag…ik begin me nu toch wel een beetje  te vervelen.

    Groeten aan iedereen!

  • loes

    jeetje, moosje dat is niet leuk.     ja, we worden (geloof ik) allemaal een beetje ouder en willen nog zo graag alles blijven doen zoals we gewend waren.    vanmorgen was ik in huis iets aan t doen waarvan ik dacht dat het eigenlijk niet zo verstandig was.     even stoffen op een plekje boven t trapgat   !!     nog een weekje geduld en dan voorzichtig weer aan de slag.

    martine, je zou zomaar weer in een winterslaap gaan.    wat een onaangenaam temperatuurtje buiten.     met het zonnetje erbij is het best te doen in mijn tuintje.     gisteren in mijn “kas” alles even water gegeven en daar was het een aangename 20 gr, maar kom ik aan de voorkant, springen de tranen in mijn ogen.       toch maar weer het eea een beschut plekje gegeven, want alles liep al zo snel uit. de akebia is natuurlijk als eerste aan het bloeien.     ik had beiden van t najaar echt helemaal teruggesnoeid want er was geen groen meer aan de stam - alleen meters dikke uitlopers boven op de pergola en dat zorgde voor geen licht, lucht en water in de border.     nu loopt hij uit op het oude hout maar ook al weer hele plukken nieuwe stengels die de lucht in gaan.     zal straks een foto maken en vanavond plaatsen.      de wisteria begint mooi te bloeien en verder alle borderplanten die snel uitlopen.    

    ik schreef laatst over de klimroos naast de voordeur, die steeds onder de roest zit.     vorig jaar in aug goed teruggesnoeid en ben in maart begonnen met flink water en meststof geven.      ik gebruik de flessen Organic Plant Food van de Act.on.     staat een plaatje met tomaten voorop.     ik heb jaren terug op gardeners world gehoord dat tomatenmest de beste algemene mest is, zodat je niet voor iedere plant iets anders hoeft te kopen.      mij bevalt dat prima en de roos ; die staat er bij alsof hij er voor betaald wordt.      nu de bloemen nog.     bij de roos staat ook een clematis die nooit veel deed en die zit nu ook vol knoppen.     ziet er veelbelovend uit.     blijf wel 2x pw mest geven en iedere dag water.

    afgelopen donderdag waren we op visite in voorthuizen en om nog even van het mooie weer en de prachtige natuur te genieten, zijn we smiddags  doorgereden naar Heerde.    zomaar allelei kleine weggetjes binnendoor.    daar zit fuchsia en pelargonium kwekerij van der velde.     er stonden nog een paar planten op mijn lijstje oa de fuchsia sarah's delta (de “winterharde”blauwe en pel. westdale appleblossom, patricia andrea, happy appleblossom en spot on bonanza.     nu kan ik voorlopig wel vooruit :)    wat is dat een feest om bij die kwekers binnen te mogen kijken.     in een volgend leven wil ik ook een kwekerij.    wou dat ik ergens nog wat zon en warmte kon kopen  !!

    vanavond dus wat fotos plaatsen.

    fijne dag verder

  • loes

    jammer maar fotos plaatsen is nu niet mogelijk  :(

  • martine53

    Wat vervelend voor je Moos! Gelukkig dat je bijna van je gips bent verlost ! Ik ken dat ja, net even iets willen doen en dan bijv te lang doorgaan of je net te ver uitrekken en boem!

    ​DAt is een goeie tip van die tomatenmest, ga ik ook doen, mijn roos naast de voordeur kan wel wat extra's gebruiekn. Sinds vorig jaar heb ik over de boog in mijn tuin ook een Akebia ipv rozen ( ipv Rosa ‘Zephirine Drouhin’​ die het daar erg slecht deed}en hij bloeit nu , hartstikke leuk! Die winterharde fuchsia klinkt ook leuk! Fijne dag allemaal en lekkere trui aan als je de tuin in gaat!

    martine53

  • Aluapje

    moosje

    Jawel hoor ! Ik ben op 27 maart in de tuin op een ongelukkige manier gevallen en heb mijn linkerpols gebroken.Zit nu alweer 4 weken in het gips en thuis op de bank te hangen;kan er niet mee werken…De kleine klusjes in de tuin zijn nu wel gedaan en ondanks de kou gat alles er toch goed bij.De appels en de peer staan volop te bloeien vergeetmenietjes maken het af. Nog 1 week dan hoop ik dat het gips eraf mag…ik begin me nu toch wel een beetje  te vervelen.

    Groeten aan iedereen!

    Dat kan ik niet “goed doorgekomen” noemen. Heb dat ook es gehad, je kunt bijna niks en mag niet autorijden. Sterkte nog en goed oefenen straks als het gips eraf is!!

  • moosje

    Dat ga ik ook doen moet nog maar zien of ik komende week weer volledig mag werken.

    Ben vanochtend wel geschrokken , na die vorst 2 nachten hangt de blauwe regen er zielig bij: volgens mij zijn de bloemen allemaal bevroren, zonde hoor want hij zat helemaal vol…ook de acer en de robinia hebben een goeie tik aan gehad ziet er ook niet fris meer uit…

    ikhoop dat het nog goed komt….

  • loes

    dat zou wel erg jammer zijn, want de blauwe regen staat er inderdaad momenteel prachtig bij.     ik heb 2 soorten en de een is iets vroeger dan de ander.   mijn ervaring is dat als hij op z'n mooist is, er altijd wel een storm, plensbui of iets dergelijks langskomt en het mooie er dan gelijk af is.    maar nu dus flinke vorst.     hier in r'dam ook wel, maar ik heb nog niet gemerkt dat iets er onder te lijden had.      het is al wel weer een nieuw jaar met hoogte en laagtepunten.     de warme maartmaand zorgde voor een goede groeispurt, maar nu betalen we daar weer de tol voor.    

    hoop dat het goed is met je pols, wanneer het gips er af gaat.     ja, werken - wat je ook al doet, je handen heb je altijd nodig.    het nare is dat je van zo'n ervaring, zo onzeker wordt.     bij het minste, geringste schiet die valpartij weer door je hoofd.

  • moosje

    Tsja hier op de veluwe is het toch min5 geweest en gaat die blauwe regen t niet redden ik snoei al het slappe spul er maar af denk ik. Ik hoop dat de appeltjes en de peer nog  wat wordt, ook de nieuwe scheuten van de japanse wijnbes is niet meer je dat, ik denk dat ik weinig fruit krijg deze zomer…zo zie  je maar dat het weer grillig kan zijn.

    gelukkig had ik het zaaigoed en de dahlias binnengezet

  • Hinke

    Al weer een poos geleden dat ik hier wat geschreven heb. Zie nu dat het inderdaad erg rustig is op het forum. Ik heb een erg drukke tijd en het blijft er dan ook vaak bij hier even te kijken. Afgelopen maanden druk geweest met huis leeg halen van zoon, het huis is m.i.v. morgen verkocht. En nu dient de verhuizing van mijn moeder aan, 91 jaar, dus dat wordt heel veel mantelzorg, maar met liefde :D En begin april is onze kleindochter geboren die heel veel wakker is en dat is voor haar moeder erg zwaar, dus daar probeer ik ook regelmatig te helpen.

    Mijn tuin heeft daar wel onder de lijden. Het blijft bij het hoogst noodzakelijke. En omdat ik het als kind zo leuk vond om door hoog gras te lopen maai ik momenteel alleen een pad :)  Ik hoop komend weekend eindelijk aan al het onkruid tussen de tegels en stenen toe te komen om dat weg te halen. En ik ben met een lijst bezig van al mijn geraniums. Had het ooit online in een kaartenbak maar daar kan ik niet meer bij. Dus maak nu maar een nieuwe, zoeken naar alle namen. In mijn moeder haar tuin staat ook nog een mooie geranium, weet de naam zo niet dus dat wordt weer even puzzelen, die ga ik er uit haar tuin halen en een roos die ik als meisje van 16 gekregen heb bij een tuinboek. Het boek heb ik ook nog steeds, ik werkte destijds in een bloemenwinkel.

    Iedereen die het nodig heeft wens ik beterschap en ik zal toch proberen hier weer wat vaker te komen.

    Hinke ww