zomaar even vervolg...........

• martine53

ja, heerlijke dag gisteren: heb ook al flink geruimd, steeds meer crocusjes beginnen te kleuren, overal piept het groen van botanischr tulpen te voorschijn; de akonietjes bloeien al tijden prachtig en de vogels zingen er inderdaad al flink op los. Ga vandaag maar vast de klimrozen snoeien! En tomaten zaaien, kan dat al binnen? Fijn weekend!

martine53

• loes

je kunt zeker al tomaten zaaien, mits je ze de juiste plaats kan geven qua licht en temp.      duurt natuurlijk nog best lang eer ze permanent naar buiten kunnen.     je wilt niet van die lange slungelige planten hebben.      maar als ze goed ontwikkeld zijn kunnen ze op een mooie dag ook wel naar buiten vóór de ijsheiligen.     wel goed in de gaten houden.    zelf moet ik nog even geduld hebben want we gaan komende week op vakantie en zaadjes zullen onverzorgd geen maand overleven.     ik heb al zorgen over alles wat hier aan planten en stekken staat.     buurvrouw zorgt voor de poes en post, maar de planten moeten het even zonder water doen.     ik geloof dat als er niemand in huis is, ze toch niet zo veel nodig hebben.      verwen ze nog even op de dag vóór vertrek en verder zien we wel.

succes met zaaien.    daar krijg je echt het lente-gevoel van. 

• martine53

Fijne vakantie Loes! Ik heb de helft van de tomaten gezaaid, als het dan toch niet goed gaat kan ik over een paar weken nog een keer in de herhaling :)  Hoop dat je planten het redden, maar het is wel waar dat ze met wat minder toe kunnen als er niemand is, de kachel laag staat enz!

martine53