Annabelle

• Teuni

Wel zonde van je acanthus mollis. Die doen het ook overal niet zo gemakkelijk. Je zou er blij mee moeten zijn. Hortensia's, als ze het goed doen kunnen ook erg groot worden. Dit is niet vervelend bedoeld hoor :). Maar het lijkt zo dubbel. Als een plant te goed zijn best doet, moet het weg en als een plant het af laat weten is het ook niet goed.

Tja, we zijn tuinmensen en dat verklaard alles.

gr. Teuni

• carin

Dat ben ik niet met je eens, Margriet. Ik heb potten vol bloeiende planten weggegeven, die dat voorjaar opgepot waren van stek. Ik neem overigens geen kopstekken, maar trek gewoon in het vroege voorjaar een wat losliggende tak van de struik af, daar zitten altijd al wortels aan. Dat zou dan wel het verschil kunnen zijn tussen wel en niet-bloeien. En wat mest betreft: mijn planten zijn nog nooit gemest en bloeien toch ieder jaar. Maar ik tuinier dan ook niet op zand en gebruik veel zelfgemaakte compost. Carin

• Margriet

Jouw planten zijn eigenlijk al tweedejaars, Carin. Ze worden alleen overgepot naar een pot en groeien daar vrolijk verder. Die bloeien wel, geen probleem.

Gr. Margriet.