Ik heb het nog niet gelezen, maar ik ga het boek wel bestellen. Carin
Las vandaag net in de krant dat de vorst niets uitmaakt voor de insecten die van nature in Nederland voorkomen, de beestjes zelf of anders hun eitjes overleven zelfs strenge vorst. Kwakkelwinters met veel regen schijnt erger voor ze te zijn.
En ik vind het winterweer op zich prachtig, zeker als de zon schijnt heerlijk om een eind te lopen, of even buiten op de bank te zitten:-):-) En ook de luchten zijn prachtig als de zon opkomt en onder gaat. Helaas zit schaatsen er nu even niet in dus heb ik liever toch voorjaar:-) Al zal mijn tuin het dit voorjaar voor een groot gedeelte zonder mij moeten stellen vrees ik.
Hinke.
Hmm, wil geen spelbreker zijn, maar ik vind er niks aan met die vorst. Heel veel dierbare planten gaan het loodje leggen, de vogels hebben het moeilijk, zelf heb ik het koud, er moet heel veel gas worden verstookt, om het binnen aangenaam te maken, de sloten van de auto vriezen constant vast en het is gevaarlijk rijden. Wat is daar nou leuk aan? Het enige leuke is dat er weer op natuurijs geschaatst kan worden, voor wie dat leuk vind dan. Een erg schrale troost. Nee, geef maar maar zacht weer met motregen en voor mijn part ook veel wind. Vind ik beter te verdragen dan die kou.
Mike
Hihi, Mike. Hollanders vinden dat leuk, die vorst. En dat schaatsen.
Wordt er bij jou veel geschaatst? Ik verbaas me over al die beelden op de TV. Ik zie hier bijna niemand op de sloten en plassen, het is veel te dun en gevaarlijk…
Echt een verschil tussen onze streek en de rest van NL. Hier geen rijp (niet zo mooi als de rest van NL), geen sneeuw en ook niet echt heel strenge vorst.
Het dooide dinsdag of woensdag zelfs de hele dag hier! Ik krijg er gewoon niet zo veel van mee, de ijsbaan is hier niet eens open.
Mijn schaatsen liggen klaar maar worden nog niet gebruikt! Erg he?
Gr. Margriet.
Nou Mike, wat ben je negatief…………..die plantjes die het loodje leggen kun je dit voorjaar weer opnieuw planten, heb je weer wat om naar uit te kijken.
En dat gemekker over het gas en de kou………. 1 x in de 12 jaar zo n winter moet toch geen probleem zijn, heb die bijverschijnselen dan maar 1 x voor lief.
We wonen in Nederland en daar moet je kind toch de gelegenheid hebben gehad
om te leren schaatsen op natuurijs.
Kortom …Wij vinden t geweldig !!!
Hier in Midden Brabant al de hele week echt winter met een sneeuwdek en strenge tot zeer strenge vorst. Gisteren was het schitterend met ruige rijp op bomen en planten.
Ben benieuwd hoe de planten te voorschijn komen uit deze winter. Kun je eindelijk weer eens zien of winterhard ook echt winterhard is!
Gegroet, de tuinprins
Helemaal mee eens Mike!!!
En ik ben een Hollander, en ja, ik heb als kind ook geschaatst een sleetje rereden.
Heb het mijn kinderen ook proberen bij te brengen, maar voor hun hoeft het ook niet. Ja, 1 x da's weer wel eens leuk, maar daarna mag het ijs wer weg.
Enne dat schaatsen etc, ik ben er achter dat dat veelal uit ‘jeugdsentiment’ voortkomt. Mensen willen hun jeugd terug halen, De mensen die je op tv ziet, zijn ( bijna) allemaal al boven een bepaalde leeftijd.
“ Vroeger…. was alles beter ”
Insecten zullen zeker niet doodgaan tijdens deze vorst. Het is juist het kwakkelweer wat ze de das om doen. Vogels zullen het zeker moeilijk hebben mike, maar we kunnen natuurlijk een handje helpen. Plaats niet teveel aan water met een schepje suiker buiten. Door het suiker bevriest het water niet. Trek het voederhuis dicht tegen het raam om de natuur wat naar binnen te plaatsen. Dan valt de vorst reuze mee met al dat gezellige gevladder.
Plantadvies
hallo allemaal.
nou ik vind het wel wat hebben dit weer.
en het leverd mooie plaatjes op.
die bomen die zo mooi wit waren prachtig gezicht.
we hebben veel te weinig van deze winters.
dit doet me denken toen ik nog een klein meisje was en dat ik kolen van mijn moeder moest halen en als ik dan thuis kwam kreeg ik wat warms te drinken.
maar ja het is toch wel makkelijk praten van mij ik zit al weken in de lappenmand.
en ik kom er niet van af flink verkouden en bijholte's ontsteking.
maar goed kom er wel weer van af.
maar ik mis nu wel de kinderpret die de kinderen nu hebben.leuk om naar te kijken.
groetjes anja
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?