fantastisch die vorst

• Mike

Dat van het gaskacheltje vind ik het overwegen waard. Zat ik al langer over te denken, maar door de zachte winters alsmaar uitgesteld…

Thermo-ondergoed heb ik al aan en als ik buiten aan het werk ben alles dubbel, - twee broeken, twee truien, 2 paar sokken. Werkt wel, maar leuk is anders.

Verder loop ik dagelijks niet een half uurtje buiten maar minimaal 6 uren of zolang het redelijk licht is. Ben ondanks de vorst toch elke dag in de tuin aan het werk. Snoeien van de knotwilgen, de fruitbomen enz., en daarna alles kleiner maken, zodat het in de versnipperaar past. Het is dus niet zo dat ik binnen zit te kniezen hoor. Ik verzet me wel degelijk!

Mike

• maria

Dan krijg je dus genoeg licht!! :D

Maar dat gaskacheltje kan ik je aanbevelen.Het is even wat werk en kosten.Maar daarna nooit meer die angst van:“zal het allemaal wel goed gaan in die kas?”

Maria

• marja

Mike,

wat vind je ervan om lekker in Portugal te gaan wonen?Hihi;-)

Maar daar kan het ook koud zijn hoor!Mooie foto's trouwens.

Gelukkig kunnen de meeste mansen zich hier warm houden,moet er niet aan denken om in b.v. Roemenië of Rusland te wonen.

Neen, geef mij maar dat lekker droog vriezende weer met een lekker zonnetje.

Gr marja

• carin

Ik weet niet hoe oud of hoe groot je kas is, maar wellicht is vervangen door een dubbelglas kas ook een optie. Mijn kas is 5,5 bij 3,5 meter en een meter of 3 nokhoogte en een kleine elektrische kachel houdt deze nu 's nachts een paar graden boven nul bij een buitentemperatuur van -16. En dan hoef ik ook niet in de weer met noppenfolie, dus ook geen lichtverlies in de winter. Hij was niet goedkoop, dat moet ik er wel eerlijk bij zeggen, maar een gasleiding door je hele tuin kost ook een paar centen, want daarvoor zul je toch ook een vakman moeten laten komen. Ook aan te raden is een weerstation voor binnen met een op afstand afleesbare thermometer. (kon ik als kerstpakket bestellen) Zo kan ik in mijn huiskamer zien hoe koud het in de kas is en weet ik of alles nog goed gaat en wanneer ik de kachel aan moet gaan zetten. Carin