fantastisch die vorst

• anneke Im

oh nee geen nattigheid A.U.B.

Laat dit nog maar even blijven. Mike als je ziet hoe ik nu ben, lopen als de beste alles is soepel op dit moment .laat het dan maar meteen 20graden worden en droog weer, dan komt het in de tuin heus wel goed .

Ik moet nu dus die rhodochiton zaaien volgens Jan willem?

Anneke

• carla

Dat geldt ook voor mij Marian. Ik ging al huilend van de kou met mijn schaatsjes over de stenen weer naar huis. Heb dus nooit echt leren schaatsen en ben jarenlang een vreselijke koukleum geweest.

Vind het wel leuk om naar te kijken en de kids schaatsen wel.

Maar ik heb toch liever deze droge kou dan die nattigheid. Dat maakt alles zo donker…

Gelukkig gaan de dagen weer lengen en wordt het al minder vroeg donker smiddags…. dus wat mij betreft op naar het voorjaar.

ik kijk de bollen alweer de grond uit………

Carla

• jeltje kosters

Wat heerlijk, al dat commetaar op de winter. Voor degene die er niet van houden, nog even volhouden, lekker voor de verwarming zitten met een stapel tijdschriften, boeken, zaadcatologus en plannen maken voor het voorjaar. En voor degene die genieten van het schaatsen , net als ik, en de vele anderen vandaag bij Bunschoten /Spakenburg, jong, wat ouder en heel oud, morgen nog een dag en dan is het waarschijnlijk weer over met de pret. Schaatsen in het vet en hopelijk volgend jaar weer. groetjes Jeltje

• Margreet

Mike jammer dat je niet van dit weer houdt….. zelf vind ik het geweldig mooi, heb het ook wel koud hoor!

Maar alles liever dan regen en kwakkelweer!!!

Ik geniet van de rijp op de bomen, van de sneeuw op de grond, ik woon tegenover een park en het is net een kerstkaart. Bijna iedere dag even schaatsen op de vijver in het park of er in ieder geval even langs wandelen met de hond.

Ook wezen schaatsen met de kinderen van mijn klas en er viel geen onvertogen woord, ook hebben ze zich in de pauze na het eten weer uitstekend buiten vermaakt met de slee op het schoolplein en ik maar genieten buiten.

(Ik ben zowiezo een buitenmens…. ook regen en mist vind ik ook soms echt mooi. Wind alleen als ik binnen ben)

Ik heb het ruiten krabben van de auto er dubbel en dwars voor over. En de planten in de tuin, dat zie ik in het voorjaar wel weer.

Volgens mij zijn bijna alle planten die ik in de garage heb gezet doodgegaan, maar ook dat zie ik in de lente wel weer!

groetjes Margreet

• a.s.

ben het helemaal met je ONEENS !!! marian…

Deze winter is TOP !!!

( en er mag ook wel eens een keer weer een pak sneeuw vallen, zodat ze weer eens poppen en een iglo kunnen bouwen. Maar dat moet dan wel een x blijven liggen, een weekje op zo. Hier is het meteen altijd weer van die natte kledder

sneeuw.)

EEN ECHTE WINTER FAN !!!

*** leuk he al die verschillende *weerwensen* van iedereen……………….

• Mike

Even een misverstand uit de weg ruimen. Ik hou niet van die doordringende kou, dat is eigenlijk alles. Natuurlijk vind ik berijpte bomen en planten mooi en zie ik ook wel de charme van een bevroren en verstilde wereld. En natuurlijk heeft deze koude periode ook z'n voordelen. Maar ik zie ook dat de planten in mn kas kapot gaan, omdat het kacheltje het niet trekt (er staat voor een kapitaal aan dierbare planten in), dat de vogels het erg moeilijk hebben en nauwelijks voedsel kunnen vinden (afgezien van de voederplaatsen dan), dat de kippen al een hele tijd opgesloten moeten zitten in de schuur en dat ik het zelf meestentijds gewoon koud heb. Natuurlijk zijn planten vervangbaar, ook die, die ik al 18 jaar lang heb verzorgd, maar leuk vind ik gewoon anders.

Misschien moet ik wel aan de lichttherapie, om beter te kunnen relativeren. Die kou duurt me gewoon te lang…

Mike

• maria

Denk eens over een gaskacheltje, Mike.Even een sleuf van het huis naar de kas graven, gasleiding er in en de installateur de zaak laten aansluiten.Dat heeft mij al meer dan 20 jaar die ellende met die te kleine electrische kacheltjes bespaard.En ik denk dat het goedkoper is ook.

En wat je eigen koudegevoel betreft: er is tegenwoordig overal thermo ondergoed te koop tegen zeer redelijke prijzen.Enne, lichttherapie? Gewoon dagelijks een half uurtje buiten lopen!

En volgend jaar tijdig de sloten van je auto oliën, dan bevriezen ze niet.:)

Maria

• maria

Denk eens over een gaskacheltje, Mike.Even een sleuf van het huis naar de kas graven, gasleiding er in en de installateur de zaak laten aansluiten.Dat heeft mij al meer dan 20 jaar die ellende met die te kleine electrische kacheltjes bespaard.En ik denk dat het goedkoper is ook.

En wat je eigen koudegevoel betreft: er is tegenwoordig overal thermo ondergoed te koop tegen zeer redelijke prijzen.Enne, lichttherapie? Gewoon dagelijks een half uurtje buiten lopen!

En volgend jaar tijdig de sloten van je auto oliën, dan bevriezen ze niet.

Maria

• maria

Zie onder

• Marian

Heb met je te doen hoor Mike. Als je planten die je al zo lang hebt en die dus waarschijnlijk al een mooi formaat hebben het niet redden.

Gelukkig heb ik een kanon op petroleum in het kasje, en dat gaat goed.

En natuurlijk ( voor de winterliefhebbers) is het mooi buiten, maar het is iedere winter wel een keer mooi.

Het moet alleen niet zo hard en lang vriezen. Hier al een week op een rij - 9 op 2 meter hoogte, dat is dus - 14 aan de grond. Zijn we hier in het zuiden niet gewend

En buiten kom ik ook genoeg, zelfs zonder jas, alleen een shirt en fleecevest, dus ik ben geen koukleum ( ook voor de andere prikkers) maar je kan niks. Dat vind ik zo erg.

Je moet verpicht binnen blijven zitten omdat er buiten niets gedaan kan worden ( ik ben een buitenmens)