De oogst van vandaag

• Mike

Veel met statief idd, maar soms ook uit de losse hand. Het is iedere keer weer gokken qua licht en dan de instellingen optimaal proberen te krijgen. Soms lukt het, vaak ook niet hoor. Merk nu langzamerhand dat de foto's zonder zon vaak veel mooier worden dan met…

Mike

• Mike

Goed gezien Kitty, - de witte ribes. Die vind ik persoonlijk zo veel mooier dan de rose. Moet wel in de schaduw staan, dan bloeit ‘ie veel rijker. Je kunt er prachtige foto’s van maken, - de bloemen zijn heel fotogeniek, en de hele plant trouwens. Ik verheug me elk jaar weer op de bloesem van deze en als het dan zo ver is, - puur genieten.

Mike

• Hinke

Ik heb hier ooit iets over gelezen. Iemand die in opdracht foto's maakte voor o.a. een tuin tijdschrift maakte eigenlijk alleen foto's als er geen of nauwelijks zon was. De kleuren kwamen dan veel beter tot hun recht volgens deze fotograaf omdat met zon het snel overbelicht is.

Hinke.

• ria

Wat een schitterende foto's. Dat is echt genieten, je raakt er niet op uitgekeken.

Ria

• Jalos

Wil er nog wel meer zien MIke. :D

Vooral natuurlijk van je Helleborussen want ben er helemaal weg van, heb je de mijne al gezien? ( op mijn web-log )

Heb er nu ook zo ongeveer 50 verschillende oriëntalis en dan nog een stuk of wat uit Engeland die nog moeten gaan bloeien, verrassing dus, waarschijnlijk volgend jaar.

Laatst een aantal bijgekocht bij de Kleine Plantage met de Helleborusdagen, heel erg mooie, later hoorde ik dat die planten van kweker Thierry Delabroye uit Frankrijk kwamen.

De Dotter zit hier ook in knop maar nog geen bloei voorlopig denk ik en wat een kikkerdril al!

Normaal hebben wij rond 7 april de eerste paddendril in de vijver maar ik heb nog niet eens een pad gezien!

Wel al een groene kikker die veel te vroeg is maar elke dag zit te zonnebaden aan de kant van mijn vijver, de bruine kikker heb ik dus ook nog niet gezien.

Heerlijk al die foto's Mike, heb je ook nog op je site geplaatst?

• ann

Mike weer een mooie reeks foto's. Meestal maak ik de foto's s'morgens of tegen het eind van de middag als de zon niet zo fel is. Dan heb je mooi strijklicht. Sind een jaar zit ik bij een fotoclub en hier krijg je veel kneepjes van het vak geleerd.

Ann

• marja

Mike,

wat een geweldig mooie foto's.Dat is weer genieten!

Komen al die eitjes van de kikkerdril ook uit?

Dan breek je bewijs van spreken je nek over de kikkertjes straks.

En dat blijft zich dan voortplanten?

Kikkers blijven toch waar ze zijn opgegroeid?Of trekken ze dan weg?

Ben door een ongelukje aan bed gebonden,dus dit is genieten achter de laptop.

Gr Marja8-) en van het zonnetje genieten natuurlijk.

• jolanda

nou mike je hoeft echt geen sorry te zeggen, ik word namelijk erg blij van deze foto's:D! ze zijn weer prachtig hoor

• Katinka

Prachtige foto's zoals altijd, maar die van die kikkerdril, oeh die kikkerdril, heerlijk, dan is het pas echt voorjaar!

• Marian

Mooi, ik kan niet anders zeggen, die sedum met bijpassende kleur schaal/pot is ook mooi, en die dubbele tulp vind ik ook prachtig, welke is dat?

De ‘wilde tulpjes’ wilde ik gisteravond ook fotograferen, maar dat ging niet, want dan zijn ze dicht.