Blue Sarah

• cdjpronk

Ja zo dacht ik het ook alleen ik heb geen kas maar koop elk voorjaar nieuwe planten en gooi ze als het gaat vriezen in de groene bak.

Heb alleen maar een donkere kelder, lijkt mij geen goede plek om stekken op te laten groeien.

Kees.

• anneke Im

http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=2269

Kees kijk hier eens misschien is dit wat voor jou voor op het balkon .

Je kan het weer weg halen als het goed weer wordt. Anneke

• lutetia

Je kunt de moederplanten gewoon kort terugknippen en in aarde in de kelder houden;slechts af en toe een beetje water geven;; ze mogen best wat droog staan,maar ze echt laten verdrogen is niet goed; stekken kun je in de badkamerr of op een andere plek vrij dicht op elkaar zetten;wel 6 in een potje;ze moeten wel wat licht hebben. Luut

• cdjpronk

Okè ik weet wel hoe ik de moederplanten over moet houden in mijn kelder, alleen wil ik eigenlijk weten welk gedeelte van de scheuten ik moet af knippen ( jonge of al wat verhoute stek) En wanneer kunnen ze naar de kelder want ik wil ze laten groeien in een slaapkamer dus is het misschien niet zo goed om ze in de winter in de flat te houden.En bedankt voor alle moeite die je voor mij doet.

Kees.

• lutetia

Je kunt het beste stekken nemen van net verhoutende stengels;niet de slappe uiteinden;3/4 van de blaadjes er af;plastic zak er over heen,die je vanboven openknipt voor zuurstof;in aarde met wat zand;licht,maar niet in de zon zetten. succes! Luut

• cdjpronk

Bedankt, ga ik uitproberen als het wat beter weer wordt, moet ook nog Fuchsia`s kopen bij een Tuincentrum.

Kees.

• loes

Kees, jij woont toch in maassluis ? probeer eens bij zeelenberg in rijswijk te komen - die hebben een bijzonder assortiment fuchsias en pelargoniums - en nog veeeel meer. heb er vorig jaar mijn p.milfield rose enz gekocht. alles staat op de site.

mijn 3 stekjes van blue sarah doen het goed en de grootste heeft al 2 knopjes.

• cdjpronk

Ja ik zal eens op de site gaan neuzen maar eerst moet het wat warmer worden voor de Fuchsia`s

want in huis hebben lijkt mij niet goed voor deze planten, of geeft het niet dat ze binnen staan?

Kees.

• loes

ik was er afgelopen zaterdag even (moest in de buurt wezen) en toen waren er alleen viooltjes in alle mogelijke soorten en kleuren en wat vast spul. het is een kwekerij en alles stond nog in de verwarmde ruimte. dus wacht nog een paar weken tot alles probleemloos buiten kan blijven. in huis kan je ze toch niet echt de juiste standplaats bieden. laat de kweker ze maar mooi grootbrengen.

grts

• cdjpronk

Bedankt lijkt mij ook..

Kees.