Tuingroep aanmaken op Facebook?

• anneke Im

ik vind dit gezelliger.!!! anneke

• cowi

ik heb op facebook gezeten i.v.m. oude foto,s van de stad waar ik geboren ben. Als je dan reageerde op een bepaalde foto kreeg je later via je postvak van die oeverloze verhalen wat nergens op sloeg dus daar ben ik mee gestopt.

Ik vraag me wel af wat er zou veranderen als je met facebook verder gaat. De verhalen en adviezen en de contacten blijven toch hetzelfde? Het is verouderd wordt er gezegd.Wat is dan verouderd? Ja ik ben wat van de oudere generatie dus ik loop misschien een stap achter. Wat mij betreft moet er niks veranderen.

gr. cowi

• CarlaK

Hoi Margriet,

Ik ben voor hoor. Maar alletwee kan toch ook? Voor de mensen die liever hier blijven.

Even knippen en plakken of zo? Of wil je echt stoppen met het prikbord?

Het is hier al zo vertrouwd…. maar een groep er naast op fb vind ik wel een leuk idee.

Ik lees elke dag op fb en heb niet zoveel last van spam of zo.

Je kunt er toch een besloten groep van maken?

Ik hoop dat er nog meer reacties komen zodat je ziet wat er leeft bij alle prikkers.

Groetjes,

Carla, die nu weer gauw de tuin in gaat.

• anja

onder welke naam sta je dan?

• maria

Kunnen jullie mij in duidelijke en voor een digibeet begrijpelijke taal uitleggen welke voordelen dat andere medium heeft boven startpagina?

• ria

Ik zit in het bestuur van een afdeling van Groei & Bloei. Wij worden een beetje gedwongen door het hoofdbestuur om een fb-pagina te starten. Daar zijn we nu druk mee bezig, maar ik moet zeggen dat het niet meevalt. Het is ingewikkelder dan we dachten en de start gaat moeizaam, maar er zijn andere afdelingen die al een tijdje op fb zitten en die zijn heel enthousiast.

Als ik eerlijk ben hoeft het voor mij niet zo. En ik ben het met Maria eens, ik zou ook graag willen weten wat nu precies de voordelen zijn ten opzichte van het prikbord?

• maria

Wel, ik heb dat eens geprobeerd zopas.Ik heb me bij facebook aangemeld. Met uiteraard een valse naam en geboortedatum en mijn hotmailadres dat ik nooit voor prive aangelegenheden gebruik maar waarmee ik bij startpagina ben aangemeld.

Ik ben me rot geschrokken!!! Komen daar hele rijen e-mail adressen tevoorschijn van familieleden die ik nog nooit heb gemailed en van wie ik ook nooit een mailtje heb gehad en die ik maar heel opprvlakkig ken, plus van sommigen ook nog de firma bij wie ze werken!!!

• plantadvies

Ik ben er net vanaf gestapt. Al die vage vrienden en kennissen het doet me niets. Bovendien is het vaak uit de lucht gegrepen gezwam. Voor mij dus geen facebook meer.

Maarrrrr het zal weer eens niet dat margriet met ideeen komt. Hou ik van. Go girl. (tu)

Jolande.

• Margriet

Het is natuurlijk niet of dit òf dat. Ik blijf altijd op tuinPB. Maar sommige dingen zijn zo log hier.

Op FB kan ik vanuit de tuin een foto laten zien, hoef ik niet eens naar binnen, naar de comp. Gaat zo supersnel. Met een smartphone communiceert het gewoon anders.

Trouwens……het zou een besloten groep worden. Op FB aanmelden is eenvoudig maar je moet alles goed dichttimmeren. Anders krijg je e-mails van geplaatste berichten, suggesties etc. Kun je allemaal uitzetten.

De mensen die daar last van hebben moeten nog eens goed door de vinkjes heen. En de familieleden van Maria hebben dus ook niks dichtgetimmerd. :-) Het is simpel maar je moet wel lezen.

FB is een medium waarop je communiceert met je familie en vrienden. Je sluit aan wie je wilt. Je hoeft niet te reageren op vriendschapsverzoeken, dat is op FB niet onbeleefd. Mag je zelf weten. Mensen die niet goed weten wat FB is, zouden even in de familie of vriendenkring moeten vragen of ze mee mogen kijken met iemand met FB en zo zien hoe het eruit ziet.

Je kunt uiteraard altijd besluiten of je lid wordt van FB en van een besloten groep. Mij maakt dat niks uit. ik denk dat er wel belangstelling voor is, niet alleen vanuit dit PB maar landelijk gezien. Zoveel leuke tuingroepen zijn er niet. (deze uitgezonderd!!!)

Als ik tijd heb ga ik het eens onderzoeken. Zodra ik meer weet en alles heb bekeken, kom ik er wel op terug.

Gr. margriet.

• Margriet

Hihi, je moet al die vage lui ook niet accepteren, Jolande. Hard zijn. :-)

Ik zie het wel hoor, het kan altijd nog. Maar een beetje met de tijd mee is niet verkeerd.

En startpagina zal ook geen eeuwig leven hebben, zoveel reclame zie ik niet, dat kan ook niet van de lucht bestaan.

Ik ben bang dat het ineens weg is en dat je dan heel snel iets moet.

Als er dan al een uitwijkmogelijkheid is, is dat mooi meegenomen.

Heel veel prikborden zijn al ter ziele. Er zijn er maar een paar die lekker draaien.