Tuingroep aanmaken op Facebook?

• anja

ja Paula ik heb het al zo vaak gevraagd maar nooit een antwoord gehad.

ik vind het erg omslagtig om hier een paar foto's neer te zetten terwijl het op facebook heel simpel gaat.

• Hinke

En daardoor krijg je al een splitsing in de groep, maakt mij niet uit maar dat gebeurt dan toch.

Anja jij vindt fb leuk, ik vind het niks. Ik heb geen problemen met het prikbord, goed het is verouderd maar ik ben ook niet meer de jongste:) maar hoop nog lang mee te gaan. Plaatsen van foto's heb ik ook geen probleem mee maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn foto's op een eigen server staan en ik kopieer ze zo hier naar toe.

Maar zoals al eerder gezegd, iedereen moet doen wat men zelf leuk vindt.

groet, Hinke

• plantadvies

Als je op je foto klikt in jouw afbeeldingen op jouw computer, klik je rechts op je muis en zie je eigenschappen staan. Dan kopieer je de url en klik je op het soort envelopje bovenaan je bericht. Je plaatst je url en klaar. Maarrrr hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik hier begin te twijfelen. Er komen weinig nieuwe mensen bij. De vaste groep is erg leuk ( ik natuurlijk de leukste) 8-) Het klopt dat de web-master nergens meer op reageert. Maar wie gaat dit onderhouden? Wat zijn de spelregels. Mag ik gewoon plantadvies heten zonder dat een ander denk, het is reclame. Wat wordt onze naam?

Jolande

• margreet

Heb zelf ook een facebook account, maar alles zeer “dichtgetimmerd” heb er alleen echte vrienden op staan. Geen vrienden van vrienden ofzo.

Dan is het goed en te doen.

Heb er eerst erg aan moeten wennen, maar vindt het leuk.

Hier is het ook prima, alleen het plaatsen van foto's is een erg gedoe! Dat kan veel makkelijker!

Van mij hoeft er geen aparte tuin-facebook pagina. Hier kun je ook onderwerpen goed terugzoeken.

• Margriet

Zonder dat ik ons teveel omhoog wil steken…..de tuingroepen die ik heb gevonden op Facbook gaan niet erg diep.

Soortjes, zaaien, plantkennis, grote tuinen en daarmee omgaan, vogels, gewoon veel kennis! (die hier dus is en daar niet…..)

Ook zag ik een aantal groepen die drijven op reclame van bijv. een tuintijdschrift of op een soort Rob Verlinde.

Dus de echte goede groep met veel kennis is er nog niet. Ik weet bijvoorbeeld van GB dat daar enorme community's zijn op Internet, echt geweldig! Ik lees daar vaak voor mijn plezier de verslagen over een bepaalde plant. Dat zou ik hier ook wel willen. En dat is er nog steeds niet. Behalve hier. Maar hier groeit het ook niet echt hoewel we natuurlijk wel een druk bezocht bordje blijven. En het is hier natuurlijk een beetje “vlak” internet. Wat ik daarmee bedoel begrijp je ws. als je ook communiceert via de snellere media.

Maar ik hoef me toch niet te verdedigen over een idee? En dat er mensen zijn die dat wel in zo'n sfeer trekken is niet mijn probleem. Het is alleen maar een idee. Verder niks. Ik ga niet zeggen dat ik hier niet meer post ofzo…:-) PB is mijn thuishaventje op Internet, altijd al geweest.

Ik zie wel hoor. Ik heb nu toch geen tijd om een FB groep te starten. In de winter misschien.

• Hinke

Margriet, natuurlijk hoef je je niet te verdedigen voor een idee. Ideeën zijn altijd goed en leuk en als jij er plezier aan beleeft om een fb groep te maken, vooral doen. En de nieuwe media volgen is ook helemaal niet verkeerd. Ik vind twitter erg leuk maar heb toevallig niks met fb en zo heeft ieder zijn voorkeuren!!

En als je een fb groep maakt zie je toch vanzelf hoe het gaat? Misschien wordt het wel heel erg leuk maar het lijkt me gewoon heel erg moeilijk, ook qua tijd om fb en pb te onderhouden. Maar misschien wijst de ervaring wel anders uit.

Hinke.

• maria

Ik sluit me heemaal aan bij Hinke.De kans dat startpagina verloopt is inderdaad groot.Dat er mensen zijn zoals ik, die niet mee zullen gaan moet geen belemmering zijn.Zo gaat dat nu eenmaal.Mijn hoofdinformatiebronnen zijn toch mijn boeken en tijdschriften.En eventueel Google.

Maar als je iets anders wilt beginnen, wacht dan niet tot de winter, dan is de belangstelling voor het tuingebeuren altijd heelgering.

En wie weet kijk ik toch wel eens stikem en laat me bekeren!:D Ik heb trouwens dat account al geannuleerd, ik vertrouw dat zaakje niet!

• loes

margriet, ik (en denk de andere dwarsliggers ook) heb absoluut niets tegen het idee van een ander prikbord/groep of wat je het ook al wilt noemen, maar absoluut wel tegen het feit dat dit via een fb a/c moet. kan het dan niet op een andere manier? en als het fb wordt en je timmert het zo dicht - hoe komt een nieuwkomer er dan bij ? je moet hem/haar toch accepteren (of niet) en dan weet je ook niet wie je in huis haalt. en mischien schrikt dat juist ook weer nieuwkomers af. ik hoop dat je met iets leuks komt (sorry ik ben op dat gebied een leek) en dat wij allen nog lang van elkaars eravringen kunnen genieten. zelf kan ik ook uren al die leuke groepen in engeland en de vsa, volgen en dat is ook allemaal gewoon via google en soms met aanmelding maar vaak ook niet.

fijn weekeind

• Muriëlle mv Jordan en Loïs

Ik heb zelf ook fb maar zit niet te wachten op een fb tuinpagina. Waarom niet? Fb deel ik met vrienden over beslommeringen vh dagelijkse leven.

Dit is voor mij hobby passie en informatie en de vriendschap met jullie. Dat zal ben ik bang door fb om zeep geholpen worden…wat Hinke ook zei een tweedeling. Ik vind dit bord super gezellig en jullie ook, hier behoudt iedereen respect voor elkaar en laat men elkaar in waarde..dat mis ik op fb wel eens.

Ben het wel eens dat foto's plaatsen makkelijker moet kunnen hier. Via tinypic is t al makkelijker maar nog rompslomp.

• karin70

Ik ben helemaal voor, lijkt me een leuke tweede plek om info te vinden en uit te wisselen.