Tuingroep aanmaken op Facebook?

• Hinke

Ik heb al sinds 2007 een account bij facebook maar doe er niets (meer) mee. Een poosje geleden nog eens weer gekeken, binnen een paar minuten allemaal berichtjes waar ik helemaal geen zin in had. Twitter vind ik leuker:-) Maar wie fb wil, gewoon doen wat je leuk vindt…. toch:-)

Hinke

• Carin64

Heb ooit een account aangemaakt, maar ik doe er niks mee. Nooit gebruikt, trekt me totaal niet. Zou jammer zijn als dit prikbord leegloopt. Twee dingen naast elkaar lijkt me niet reëel.

• Melanie

Ik heb sinds kort ook een account en ik vind het geweldig! Niet om allerlei trivia te lezen, maar juist om gericht informatie te krijgen en te delen over bijvoorbeeld tuinieren. Ik vind het erg gemakkelijk werken en je komt erg leuke dingen tegen, foto's zijn makkelijk te plaatsen. Dus ja, graag!

• Hinke

Ben het met Carin eens dat twee dingen naast elkaar niet echt zal werken. En zoals al aangegeven ben ik geen fb fan maar iedereen is vrij in wat zij/hij leuk vindt. Komt er al een fb pagina over tuin, dan denk ik dat er op een gegeven moment een splitsing ontstaat.

Hinke.

• loes

ja, dat zou jammer wezen. het is hier leuk, gezellig en bovenal informatief. ik heb even geteld en het is zo'n beetje 50/50. goed, het is nog maar een voorstel, dus wie weet houden we het nog lang vol.

• Margriet

Het is geen voorstel tot overgaan op FB hoor.

Ik heb even de bestaande tuingroepen op FB bekeken. Ik denk dat wij daar niet heel vrolijk van worden.

Zal toch een nieuwe groep moeten worden, denk ik.

• maria

Het feit dat facebook “gratis” is,maakt me ook niet vrolijk.Niets in deze wereld is gratis, je betaalt altijd op de een of andere manier.Het is zoiets als die reclames voor een gratis hoortoestel. Dat is ook niet gratis, de verzekering betaalt het en daarvoor moet je een dure premie betalen.

Het lijkt me dat die facebook gegevens van je computer haalt zonder dat je het zelf merkt en daar een handeltje mee doet.Hoe komen ze anders aan die emailgegevens terwijl ik me aanmeld onder een andere naam en met een hotmailadres dat ik nooit gebruik en dan ook nog emailadressen die waarschijnlijk door de afzenders onder het kopje “verborgen”aan mij zijn gestuurd? Nu weet ik best dat iedereen in adressen handelt, je bent nergens meer veilig met je privégegevens, maar onder het mom van “het is gratis” klanten werven, nee dat vind ik niet leuk

• loes

vertel, margriet. wat moeten we ons daar bij voorstellen ? ik weet wel dat er prikborden zijn waar flink tekeer gegaan wordt want het is lekker anoniem.

• loes

maria, je hebt gelijk. de jonge mark zuckerberg is niet van de lucht multimilionair geworden. maar er keren zich maandelijks miljoenen gebruikers weg van FB. er zijn ook zoveel andere manieren van communiceren. ik pak zelf gewoon de telefoon of skype of nog liever ga ik even langs. niemand hoeft van mij te weten wat ik ieder moment van de dag doe en zeker de sponsors van fb niet.

grts en een fijne hemelsvaartdag

• Paula

Is het niet mogelijk aan de moderatoren van “ons” tuinforum te vragen, dit medium zó aan te passen, dat foto's plaatsen niet zo'n gedoe is? Dan hebben we Facebook helemaal niet nodig!!

Paula