Nieuw op het forum: voorstellen

• Mariad77

Dag allemaal,

Al heel lang ben ik een meelezer op het forum en heb nu besloten om mij aan te melden (als dat goed is ?). Zo actief als velen hier zijn daar heb ik bewondering voor. Dat gaat mij vast niet lukken. Ik heb ten eerste niet zo veel verstand van planten en soorten en onkruid herken ik pas als het een halve meter hoog is! Verder heb ik maar betrekkelijk weinig tijd vanwege mijn werk want ik ben elke dag pas om 18.30 uur thuis. Dat is ook een groot probleem om mijn tuin goed bij te houden. Soms voelt het als vechten tegen de bierkaai!

Ik heb best wel een aardige (schaduw)tuin. Vanwege de 110-jarige eiken weinig licht en word ik steeds weer gek in het najaar van die kilo's eikels die naar beneden komen. Zie die maar eens weg te halen met een krakend lijf (ben niet zo jong meer).

Dit zo overziende denk ik dat ik niet echt een bijzondere toevoeging ben aan het forum eigenlijk.

Ik ga nu nog maar even de gulden roede uit de pachysandra trekken. De overwoekering wordt steeds erger. Het lijkt wel zevenblad!

Aan allen een fijne avond en groeten van Mariad.

• Miepje

Welkom Mariad!

Het gaat om het plezier hier… dus… geniet lekker mee

• margreet

Mariad, welkom hier! Volgens mij heb je een bijzondere tuin met die mooie oude eiken erin!

Zo heeft ieder voordeel ook een nadeel…. ;)

• loes

hoi Mariad, leuk dat je al een tijd meeleest. je moet ergens beginnen ! en zoals je leest, hebben ook wij dingen in de tuin die we mischien liever niet hebben of gewoon niet meer herkennen. gewoon doen wat je kan en vooral genieten. wat schaduw betreft - ik heb wel eens de indruk dat veel planten het in de schaduw beter doen dan in de volle zon, zolang de temp. maar goed is. mischien dat laatstgenoemde dit jaar ook nog goed komt B)

• martine

Welkom! Dat krakende lijf herken ik wel af en toe :) Voor de rest: iedereen heeft wel wat toe te voegen en samen komen we op de meest prachtige ideeen!

• Hinke

Mariad, leuk dat je je even voorstelt. Hier zijn meer hoor met krakende lijven en niet genoeg tijd en/of energie voor de tuin. Die van mij is dan ook een wilde weelde:) Maar zeker om deze tijd van het jaar is alleen er doorheen lopen al genieten.

Hinke.

• Paula

Leuk Mariad!!! Welkom! Ook ik ben niet zo'n kei in tuinieren maar dat weerhoud me niet om toch actief te zijn hier.

Paula

• lutetia

hoe meer zielen,hoe meer vreugde.Welkom!,Luut

• anneke Im

Welkom Mariad het is hier altijd gezellig en ze geven elkaar goed advies en raad .

Dat heb je wel gemerkt ,daarom wil je bij deze actieve prikkers je eigen voorstellen .

Waar woon je in het land?

veel plezier Anneke.

• jose10

Welkom Mariad iedereen is hier welkom en je kunt er veel leren.