Nieuw op het forum: voorstellen

• maria

Ik heb langs de noordkant van mijn erf ook eiken staan, hoe oud ze zijn weet ik niet Eikels zijn er niet ieder jaar in grote hoeveelheden, afgelopen jaar was het niet zo veel .Ik verzamel ze zo veel mogelijk apart om ze in de winter aan de vogels te geven Muizen zijn er ook dol op. Die leggen hele eikel-verzamelingen aan in hun opslagplaatsen. Het blad kan ik gelukkig grotendeels met de zitmaaier verzamelen en opslaan om er bladaarde van te maken .Mijn lijf kraakt ook, ik ben 81 jaar, maar een tuin houdt je in beweging en dat is beter dan zitten koekeloeren wanneer de dood komt :D

• Paula

Zooo Maria!! Da's knap zeg. En ook nog digitaal bezig! (tu)(tu)

Paula

• anja

Welkom Mariad op dit prikbord.

ik heb ook niet veel kennis maar het is leuk om met iedereen te kletsen over de tuin.

ja en we leren een hoop van elkaar.

• Goof

Mariad,welkom bij de club,wij weten allemaal een beetje en samen veel.

Goof

• kuuk

Leuk een nieuwe prikker erbij. Welkom Mariad. Het gaat je hier goed bevallen hoor, zeker weten. Zoveel kennis en kunde op dit prikbord en … ze willen het delen, dat is het belangrijkste. Degenen die niet zoveel kennis hebben

- zoals ik dus - zijn in ieder geval enthousiast.

• Carin64

Hallo Mariad,

Leuk dat je een schaduwtuin hebt. Als je je er echt in verdiept, zijn er prachtige planten te vinden voor de schaduwtuin. Maak alleen niet de fout door te denken dat sterke zonliefhebbers het ook wel in de schaduw uithouden. En denk niet dat je niks kunt bijdragen als je niet alle planten kent. Ervaringen zijn vaak belangrijker dan boekenwijsheid.

• plantadvies

Welkom mariad. Tuurlijk is het goed dat je je aanmeldt. Leuk weer een nieuw iemand. Over het niet weten van planten, dat heb ik ook, zelfs in mijn werk. Daar heb ik vroeger wel eens wakker van gelegen. Toen mijn leraar mij vertelde dat niemand alle namen weet en ik zelf rob van linden mocht ontmoeten, die met zijn boeken onder zijn arm vragen en planten opzocht, dacht ik dus het is niet zo erg. Het is meer de durf om hier neer te zetten wat je denkt hoe iets heet. Je leert er alleen maar van. Ik wens je dus veel lees plezier op dit gezellige forum.

Plantadvies (jolande)

• plantadvies

Huh 81…..had ik niet gedacht. Goed bezig dan maria, respect.

Jolande

• maria

Marietje grote flinke meid he tante Paula :D

• Mariad77

Dag allemaal! Ik ben gewoon beduusd door dit welkom!!!!!!!!!! Ik moest er even van bijkomen hoor!

Miepie, dank je wel, plezier in de tuin is heel belangrijk!

Margreet, je hebt gelijk, mijn eiken geven ook prachtige ervaringen, vogels en insecten en in het voorjaar het mooiste groen ooit! En ooit het gehak van de specht en later de jongen die uitvlogen.

Loes, nou tuinieren in de schaduw en droogte is niet makkelijk hoor.. maar hoop op jullie ervaring!

Martine en Hinke, heb wel wat gelezen. Krakende wagens mogen er wel zijn!

Paula welbedankt!

Luut ook dank voor welkom!

Annette hoi, ik woon in het Gooi.

Jose, ik hoop hier veell te leren, dank je!

Maria, je lijkt me een hele krasse dame van wie ik nog veel kan leren!

Anja, fijn om af en toe te kletsen!

Carin64 ik vind een schaduwtuin best moeilijk hoor.

Goof, samen weten we veel, dat zal ik onthouden!

Kaat ik heb er ook zin in!

Plantadvies ( heet jij Jolande) jij bent dus deskundige!

Nogmaals hartelijk dank voor jullie welkomsgroet!

Mariad