digitalis/vingerhoedskruid

• loes

de digitalis purpurea is, denk ik, wel in iedere tuin van de prikkers te vinden. ik weet dat mike en ann ook de isoplexis (digitalis canariensis) zaaien. ik vond vandaag een kruising tussen de twee. hij was vorig jaar bij chelsea de “flower of the year” en ik was hem nog nooit tegengekomen. tot vandaag. hij is meerjarig, maakt geen zaad, maar wel in het voorjaar uitlopers. is dit een eigenschap van de isoplexis ? ik moet hard zoeken naar een plekje, maar ook dat zal wel weer lukken ;) naam is digitalis illumination “Pink”

• anneke Im

ziet er mooi uit Loes nu nog een mooi plekje er voor .

Anneke

• Anly

Ik weet nog wel een plekje!!! (Hoenderloo? (:P)

• ann

Prachtig Loes deze Digitalis staat ook in mijn “must have” boekje waar ik planten in noteer die ik graag nog eens wil hebben. Vorig jaar hadden ze 3 nieuwe soorten Digitalis op de Chelsea Flower Show waarvan dit er een van was.

Ann

• loes

ann, was de andere soms de purpurea, maar dan met een ander gevormd lipje ? alsof de lip aan beide kanten een opening heeft? die stond er nl ook en mijn oog viel er onmiddelijk op. maar mijn keuze viel op deze omdat hij echt heel anders is. absoluut niet zo'n blikvanger als de gewone v. bloem, maar veel fijner. zal nog een foto maken van de 2 naast elkaar. er is blijkbaar ook nog een andere kleur, die meer het oranje van de isoplexis heeft.. van wat ik heb begrepen van de rhs site, maakt hij geen zaad, dus kan ik het je ook niet sturen. maar dat feit, maakt wel dat hij heel lang bloeit.

• Manda

Hij is echt heel mooi !!!

• ria

O wat is die mooi. Ik zet hem op mijn verlanglijstje.

• Hinke

Prachtig, ik ben dol op vingerhoedskruid, al heb ik alleen maar de gewone die zich helaas tegenwoordig wat te weinig uitzaait in de tuin waar ik ze graag wil hebben. Dus de zaailingen die onder de haag staan moet ik dit jaar maar weer eens verplaatsen in plaats van uittrekken:)

Hinke.

• anja

mooi

• Margriet

Prachtig!!!!!

Wat jammer dat hij geen zaden maakt. Weefselkweek? Via uitlopers kan hij bijna niet gekweekt worden voor de handel, dat zou veel te duur zijn. Maar een echte beauty. Genoteerd.

En welke is nu precies de wat meer oranje die zo lang bloeit? Vrienden zitten morgen in Great Dixter in die fantastische tuin en kwekerij dus ik kan wensen whatsappen. :-)